piątek, 15 kwietnia 2016

Jak postarzyć papier? - Tutorial

jak postarzyć papier

Niedawno potrzebny był mi do sesji  zdjęciowej papier, który będzie wyglądał staro. Generalnie uważam, że stare rzeczy mają klimat, ale przede wszystkim świetnie prezentują się na zdjęciach. Jako, że nie miałam nic takiego, postanowiłam taki stary papier stworzyć sobie sama. 

Oto w jaki sposób to zrobiłam:

W Wordzie znalazłam czcionkę wyglądającą na maszynową (Courier New) i wydrukowałam na dobrej drukarce laserowej i na dość dobrej jakości papierze kilkadziesiąt stron zapisanych wierszami.
stary papier

Następnie zaparzyłam pięć torebek herbaty w 0,7l. wody i odczekałam aż przestygnie. W tym czasie pogniotłam wszystkie kartki, bo herbata najlepiej wygląda na zgnieceniach.
jak wykorzystać herbatę do postarzania

Przelałam chłodną już herbatę do miski i moczyłam kartki kolejno jedna po drugiej. Przez chwilę. Jak tylko kartka cała nasiąkła, wyjmowałam ją z herbaty.
stary papier
jak postarzyć papier

Następnie rozwiesiłam kartki i poczekałam aż wyschną prawie do końca.
postarzanie papieru

Lekko wilgotne przeprasowałam żelazkiem (najpierw przez ścierkę, ale okazała się w sumie niepotrzebna, bo papier nie przywierał oraz tusz trzymał się na nim dobrze).
jak postarzyć papier

Tak wyglądały kartki po moich eksperymentach - na zdjęciu razem ze starą maszyną do pisania:
maszyna do pisania

A tak wyglądają na zdjęciach z sesji fotograficznej:
sesja zdjęciowa

klimatyczne zdjęcia

Więcej zdjęć już niedługo na czaplazobiektywem.pl oraz na moim fotograficznym fan page.

10 komentarzy:

  1. Świetny pomysł, muszę wypróbować. Uwielbiam takie plastyczne zabawy :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Znam tę technikę :D Kiedyś dla żartu robiłam masowo "dzienniki Toma M. Riddle'a", oprawiając tak spreparowane kartki w pomalowane czarną plakatówką okładki. Potem rzucałam dziennikami i robiłam z nimi inne rzeczy, żeby się trochę zdezelowały, a następnie pytałam ludzi, ile - ich zdaniem - ten notes ma lat. Oglądali, macali i dawali kilkadziesiąt :D Miło sobie przypomnieć stare czasy :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Też się bawiłam w takie postarzanie papieru, jak byłam małym dzieckiem :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Świetny pomysł i na sesji super się sprawdza jak widac, prawie tak dobrze jak model :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Ja też kiedyś używałam tego sposobu. Daje super efekt☺

    OdpowiedzUsuń
  6. Ja też kiedyś używałam tego sposobu. Daje super efekt☺

    OdpowiedzUsuń
  7. Moja pierwsza mysl po przeczytaniu tytulu - herbata! :D trafilam w sedno. Efekt super :)

    Pozdrawiam, Ania.
    http://pandaoverseas.com/

    OdpowiedzUsuń
  8. Nawet nie wiedziałem, że stworzenie starych dokumentów może być tak proste :)

    OdpowiedzUsuń
  9. A nie rozerwie się ta kartka

    OdpowiedzUsuń