sobota, 20 czerwca 2015

Pirografia - szkatułka na biżuterię

decoupage
Nadszedł kolejny weekend, jest zimno a ja zostałam w mieście. W związku z tym miałam trochę czasu na własnoręczne przygotowanie prezentu urodzinowego dla koleżanki - szkatułki na biżuterię.

Jako że  moje eksperymenty z pirografem nadal trwają, postanowiłam wykorzystać tę metodę również tym razem. Przedmiotem pracy było tym razem pudełko ze sklejki, które zamówiłam wcześniej na allegro.pl. 

użyte materiały:
  • pudełko ze sklejki;
  • czerwona farba akrylowa;
  • taśma malarska
  • lakier do drewna luxens - kolory: dąb złocisty oraz bezbarwny mat;
  • pędzle do farby i do lakieru;
  • rozpuszczalnik nitro;
  • łyżeczka;
  • pirograf;
Książkowym audiobookiem w tle był tym razem "Zły" Leopolda Tyrmanda - książka którą zachwycały się pokolenia PRL (wydana po raz pierwszy w latach 50-tych). Dla mnie była przyjemna, aczkolwiek nie porwała mnie bez reszty.

Po pierwsze wybrany rysunek przeniosłam za pomocą rozpuszczalnika i łyżeczki (opisaną tu metodą) na wieczko pudełka.
handmade

Następnie wypaliłam otrzymany wzór pirografem:
zdobienie
zdobienie

Wieczko pudełka pomalowałam na czerwono, zabezpieczając wcześniej pozostałe jego części  taśmą malarską:
szkatułka_handmade
szkatułka
malowanie
Po wyschnięciu farby nałożyłam dwie warstwy bezbarwnego lakieru na wieczko

Odczekałam aż wieczko wyschnie i dół pudełka pomalowałam lakierem w kolorze złocistego dębu (zabezpieczając z kolei wieczko taśmą).
farba akrylowa
decoupage

Taki efekt końcowy otrzymałam:
decoupage
pirografia
ozdabianie

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz