niedziela, 26 kwietnia 2015

Odnawianie - szafka nocna


szafka nocna

Lubię białe meble.  Może aż za bardzo, ale nic na to nie poradzę.  Są takie czyste, wyraźne.

Dlatego patrząc na moją starą, dość już zniszczoną  szafkę nocną, pomyślałam że dużo lepiej będzie wyglądać w tym właśnie kolorze, a przy okazji zostanie odświeżona i otrzyma nowe życie. Myślę, że nadawanie nowego życia przedmiotom, które w przeciwnym razie zostałyby wyrzucone lub zapomniane i przede wszystkim dostrzeżenie tego, co może z nich powstać, to bardzo cenna umiejętność. Mając ją warto poświęcić trochę czasu na realizację swoich pomysłów. Przy okazji można się zrelaksować, obejrzeć dawno odkładany film, albo po prostu spokojnie pomyśleć. Podsumowując, polecam :)

odnawianie
szuflady
Przygotowałam:
Białą farbę ftalową
Pędzelek
Denaturat
Masę szpachlową do drewna
Gąbkę do wstępnego umycia szafki

odtłuszczanie mebli


Następnie:
Wyjęłam szuflady, odkręciłam uchwyty i ozdobne listewki.
naprawa

Całość przetarłam papierem ściernym
papier ścierny

oraz odtłuściłam denaturatem. 
odtłuszczanie denaturatem
Podobno te zabiegi powodują lepsze krycie i „trzymanie się” farby.

Jednym z założeń było pozbyć się dodatkowych listewek i zostawić we frontach tylko uchwyty. Dlatego otwory po wkrętach wypełniłam masą szpachlową.
wypelnianie otworów
odnowa szafki

Pomalowałam korpus szafki. Po pierwszym malowaniu okazało się, że farba jest bardzo gęsta i robienie tego pędzlem nie było najlepszym pomysłem. Zostały wyraźne smugi. Dlatego narzędzie pracy zmieniłam na wałek. Było to bardzo dobrym rozwiązaniem, wartym zapamiętania na przyszłość, bo spisał się on świetnie. Za jego pomocą farba rozkładała się równomiernie i bez żadnych smug.
malowanie wałkiem
szafka nocna
renowacja

Tak wygląda szafka po nałożeniu dwóch warstw farby. W mojej ocenie prezentuje się całkiem ciekawie. "Do twarzy" jej bardziej w białym kolorze.
malowanie mebli


2 komentarze:

  1. Nie wiedziałam, że tak pięknie można odnowić szafkę nocną :) Super!

    OdpowiedzUsuń
  2. Świetnie jest ten artykuł. Mam nadzieję, że będzie ich więcej.

    OdpowiedzUsuń