sobota, 9 maja 2015

Nowa Stara Ramka

pomysł na ramkę
Kupiłam kiedyś ramkę, która oprócz tego, że mi się podobała, to wydawała mi się też masywna i dobrze wykonana. Jednak postawiona na parapecie zimą i wystawiona na działanie z jednej strony zimna za oknem, z drugiej – ciepła grzejnika od spodu, nie wytrzymała takiej próby.

Okleina pokrywająca ramkę brzydko popękała. Przedmiot przestał być ozdobą i można by pomyśleć, że nadawał się tylko do kosza. Ten blog ma na celu między innymi  udowodnienie, że takie myślenie jest błędem. Dlatego jedyne co mogłam zrobić, to zabrać się do pracy.

Odnowienie ramki było szybkim i przyjemnym zajęciem z audiobookiem „Folwark zwierzęcy”  George’a Orwell’a w tle.

Do pracy potrzebne były:
  • Farba akrylowa 
  • Papier ścierny 
  • Pirograf
Papierem ściernym starłam popękaną i pofałdowaną okleinę.

Pirografem wypaliłam wzór, który na początku miał być równy i odmierzony, a wyszedł spontaniczny.
ramka na zdjęcie
ramka na zdjęcie
pirograf

Następnie zwykłą gąbką naniosłam warstwę farby akrylowej.
ramka na zdjęcie

Oto co udało mi się zrobić z ramką:

ozdoby pirografem
dekorowanie pirografem

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz